Arquitectures i distribucions educatives mundials
En aquest blog ens predisposem a parlar del tipus d'aules i les diferents distribucions novedoses o fora de la convencional. Així com les consequències que tenen en el procés d'ensenyança i aprenentatge que tenen en les escoles, instituts, universitats, etc.
-FINLÀNDIA
En aquestes fotografíes podem veure la distribució oberta dels espais:
/s3.amazonaws.com/arc-wordpress-client-uploads/infobae-wp/wp-content/uploads/2017/11/08115931/coelgios-finlandia-SF-2.jpg)
/s3.amazonaws.com/arc-wordpress-client-uploads/infobae-wp/wp-content/uploads/2017/11/08115928/coelgios-finlandia-SF-1.jpg)
-DINAMARCA
Com podem veure a les fotografies de més avall, els espais són més o menys oberts i estan prevists per a que els alumnes puguen treballar més còmodament de forma individual i colectiva.
-SUÈCIA

-FINLÀNDIA
A Finlàndia veiem que l'espai
d'aprenentatge i d'ensenyament ja no són les aules, sinó que han desaparegut
superant la divisió entre els corredors i aquestes, de tal forma que el centre
en si és el lloc de la vida escolar.
Aquests espais responen a la
metodologia d'aprenentatge en comunitat i a més a més incorporen de forma
efectiva les noves tecnologies com a recurs d'ensenyança-aprenentatge. També
permet que el currículum puga ser transversal, evitant la distinció entre cada
assignatura (amb la seua aula específica), és a dir, permet anar més enllà de
la separació de continguts.
Com són espais oberts, permeten a
l'alumnat i als docents instal·lar-se en els llocs on creuen i consideren més
apropiats per a les activitats que van realitzant en cada moment.
En aquestes fotografíes podem veure la distribució oberta dels espais:
/s3.amazonaws.com/arc-wordpress-client-uploads/infobae-wp/wp-content/uploads/2017/11/08115931/coelgios-finlandia-SF-2.jpg)
/s3.amazonaws.com/arc-wordpress-client-uploads/infobae-wp/wp-content/uploads/2017/11/08115928/coelgios-finlandia-SF-1.jpg)
-DINAMARCA
Rosan Bosch és la creadora de un nou tipus d'espais a les aules. El seu projecte, "El Lab para Nuevos Principios de Aprendizaje", ja dut a terme, es troba al municipi de Gladsaxe, a Dinamarca, i en ell han participat també els mestres de l'escola.
Tot va començar quan, després d'estudiar Belles Arts i convertir-se en mare, se'n va adonar que la poca motivació que els seus fills mostraven al anar al col·legi podia estar influenciada per l'espai.
Peri això, el projecte es basa en una remodelació de l'espai educatiu, fent d'ell un espai d'aprenentatge creatiu i orientat al treball per projectes per als estudiants d'octau i nové grau. Aquest nou espai preten recolzar una pedagogia contemporánea, activa i centrada en el desenvolupament de competències. Cal assenyalar que aquest projecte forma part d'un més gran, nomenat School of the Future, amb l'objectiu de canviar i adaptar els mètodes d'aprenentatge.
-SUÈCIA
La pedagogia única de l'Escola Vittra Telefonplan requerix un disseny que rompa amb l'anada
tradicional de l'aula.
Les escoles públiques Vittra estan conformades por aulas sense murs que permeten que l'estudiant
trie l'espai d'aprenentatge segons l'activitat a realitzar. L'entorn s'adapta, així, a les seues necessitats.

Un dels focus principals de Vittra són els mètodes educatius digitals. Per això, l'entorn
ha sigut estratègicament concebut per a donar lloc a situacions d'aprenentatge on els alumnes puguen treballar amb mitjans digitals - ja siga de peu, assentats o estirats en terra -.
Un professor pot donar la seua classe dins o damunt d'un gran iceberg que conté un cine,
plataformes i espai per a jugar. Pots quedar-te absort treballant en un dels flexibles laboratoris o posar-te mà a l'obra amb un projecte de robòtica. Els alumnes poden fer treballs en grup davall un arbre en l'àrea central, però també xarrar i descansar.
El disseny està basat en principis de flexibilitat per a crear situacions d'aprenentatge
diferenciades, en les que els mobles, els mòduls i l'espaciosidad inviten a jugar i ser creatiu. Amb elements que desafien l'alumne i distintes zones, el paisatge d'aprenentatge deixa espai per al desenvolupament de les necessitats individuals de cada estudiant.
Canelobres
de vidre, coves de colors i una biblioteca que s'obri com un cofre del tresor. Así és com l'estudi definix el centre Vittra Södermalm, una escola que al mateix temps no és una escola. Podem jugar amb la metàfora de Magritte, ja que no és un centre educatiu
en el sentit més tradicional que ho coneixem, s'assembla més a un parc d'atraccions del coneixement.
A
més, es proposen pautes per a utilitzar l'espai físic en una ferramenta d'aprenentatge i proporciona guies específiques sobre usos, necessitats i planificació de l'espai, il·luminació, acústica, mobiliari estàndard i dissenys personalitzats.
Les
necessitats de les persones són tan úniques com elles. En estos projectes, es dissenyen espais únics on deslligar la curiositat, la creativitat i la imaginació. El joc i l'aprenentatge són dos paraules clau.
Comentarios
Publicar un comentario