Distribució d´aules
La nostra proposta d'aula creada a classe, tenint en compte la metodologia que considerem més adequada seria la següent:
La distribució en els centres educatius haurien de presentar una gran diferència entre l'etapa d'Educació Infantil a la distribució de l'aula en la Universitat. Açò ve degut als objectius que es pretén en cada
una de les diverses etapes. Quan parlem d'educació Infantil es perseguix un establiment de les relacions socials en un àmbit cada vegada més ampli, el desenrotllament d'actituds i aptituds, així com la col·laboració i cooperació entre els més menuts. Respecte
l'etapa Universitària, s'enfoca més a les habilitats intel·lectuals, una adquisició i desenrotllament d'estes que els permeten aprendre permanentment i amb una certa independència, a més es busca en estos la iniciativa i eficàcia en qüestions practiques de
la vida quotidiana a què es van a enfrontar.
És per açò, que farem dos distincions, en este cas, de nivells molt diferents com són Educació Primària i la Universitat. La primera aula s'enfoca a com pensem que s'hauria de trobar organitzat l'espai de l'aula
i la segona en relació a com s'haurien de trobar situats els alumnes depenent de l'espai de l'aula. que ve degut estes distincions entre Infantil i la Universitat? Perquè el treball a realitzar no té res a veure entre una etapa i una altra. Mentres que en
Educació Infantil el treball en més tipus grupal, en nivell educatiu Universitari sol tendir més a la individualització o el treball per parella, apuntales de treballs que es realitzen per grups.
És per açò, que en ambdós aules es necessita un espai còmode dedicat al treball de dos o més persones.
També és de molta importància tindre en compte els recursos i materials amb què compte el centre i en particular, l'aula, i l'ús que es realitza amb ells i d'ells en el dia a dia del procés d'ensenyança-aprenentatge.
En el cas d'Educació Infantil l'ús de material complementari com a jocs, puzzles...al currículum ordinari és bàsic, ja que sempre cal potenciar de la manera més dinàmica i divertida el procés d'ensenyança, apuntales de llibres de lectura per a aquells mas
avantatjats. A diferència d'açò, l'aula Universitària, hauria de comptar amb un espai multifuncional més xicotet, però no per això no tindre este espai, perquè a l'hora d'exposar o realitzar treballs en grup l'espai és essencial.
Crear un entorn complex és fonamental per al desenrotllament de l'experiència educativa.
Respecte l'aula d'Educació Infantil podem observar com l'hem distribuït per àrees de treball. Esta distribució proporciona una major organització, estructuració dels materials i una millor estimulació en els
xiquets.
En el dibuix podem observar com les taules de treball són de forma redona, perquè d'esta manera, al mateix temps que treballen de forma individual, comencen a socialitzar-se, ajudar-se els uns als altres, compartir
vivències, i millores entre els companys.
Els equipaments com a estanteries, armaris i pissarra són elements facilitadors a l'hora de l'aprenentatge, per la qual cosa no poden faltar en una aula, això si, la societat avança i els materials han d'avançar
també. Açò ve entés amb el tipus de pissarra a usar, perquè la pissarra digital en un avanç tecnològic que facilita l'ensenyança-aprenentatge. Estes, permeten l'accés a vídeos, pel·lícules, fotos...educativas, a partir de les quals es renova el currículum
pedagògic, es potencia l'ensenyança d'una forma innovadora i motivadora per als més menuts. L'organització també és molt important des de xicotets, per la qual cosa un racó amb material com a fitxes, cuadernos..es fonamental en una aula, han de potenciar l'autonomia
i estar en tot moment a l'abast dels xiquets.
Com bé hem anomenat anteriorment, el treball en grup en l'Educació Infantil és primordial. El desenrotllament de les habilitats socials, jocs, àrea de reunions, espais on realitzar asambleas...son la base d'aprenentatge
en xiquets d'entre 2 i 5 anys. És per això, que pensem en un espai mutifuncional espaiós, on puguen estar tots veient-se les cares al mateix temps que compartixen diversió junts.
A diferència d'açò, les aules Universitàries les hem estructurat de forma diferent, suprimint metres d'espai ``de escenario´´ per a realitzar exposicions, i afegint este a la ubicació de la taula.
Dic taula, ja que pensem que el millor en esta etapa és una taula movible en forma de U, capaç de plegar-se i quedar-se redona. D'esta manera, fomentar i potenciar les dinàmiques de grup i treballs en grup.
La ubicació d'esta, seria davant de la pissarra.
A pesar de no ser Educació Infantil, l'espai lliure sense taules ni armaris també és molt important en esta etapa. Un escenari on realitzar presentacions o poder reunir-se els components d'un grup per a dur
a terme una investigació. La presència d'un projector just damunt d'este, com a reforç de molts dels treballs a exposar.
La presència d'endolls cada dos taules, important, l'avanç tecnològic ha fet que el seguiment de classes en esta etapa es duga a terme per mitjà d'aparells tecnològics, ordinadors, tablets...y sense estos,
seriosa molt difícil poder seguir la matèria.
I per a finalitzar, cal mencionar les finestres. Perquè ha d'obtindre's el major rendiment possible de la llum natural, sempre que siga possible, per la seua qualitat, el benestar que implica, l'estalvi energètic
que suposa el seu ús, així com per la necessitat psicològica de contacte visual amb el món exterior. És per açò, que hem idealitzat una aula tant escolar com universitària rodejada de grans finestrals per a apreciar la llum natural el major temps possible.
Comentarios
Publicar un comentario