Sugata Mitra y sus nuevos experimentos en autoaprendizaje


Sugatra Mitra conta molt bé al vídeo de l'enllaç com un recurs o material educatiu pot influir en l'aprenentatge d'un xiquet o xiqueta per ell mateix, sense ajuda de cap tipus. Al seu experiment, on proporciona ordinadors a nens petits en zones pobres on l'educació és escassa o directament inexistent, comprova la capacitat de l'autoaprenentatge d'aquests. Així, ell deixa el recurs en mans dels xiquets i xiquetes sense dona pautes al voltant de la forma en què s'han d'utilitzar. Sorprenentment, els qui fan ús dels ordinadors en aquest context i altre de no tan pobres desenvolupen una capacitat d'aprenentatge eficient.


James Tooley, qui com bé conta Sugatra, explica que és quan un nen té interés quan ocorre l'educació. Aquests xiquets petits mostren un interés molt gran per aprendre mitjançant el recurs de l'ordinador, aprenent diferent coses, com l'anglés, o les matemàtiques. En el seu experiment, ressalta la importància que té per a l'aprenentatge "El método de la abuela", que es pot considerar com a un recurs educatiu perquè la "abuela" és la persona que proporciona la motivació als xiquets per a seguir aprenent i el seu paper es limita a admirar-los tota l'estona.



Sembla curiós, que en casos com aquests, un recurs tecnològic puga aconseguir un aprenentatge més ràpid que el que podria aconseguir un mestre. Especialment a les zones desafavorides, on l'educació suposa un aspecte deficient, proporcionar als xiquets un recurs educatiu com és l'ordinador ressalta la importància dels recursos i materials educatius.




Per altra banda, hem de destacar que aquest experiment té una variable la qual considerem decisiva per als resultats obtinguts que és l’aprenentatge en grup, és a dir, al vídeo podem veure que l’experiment no es du a terme amb un ordinador per xiquet aïllat un de l'altre sinó que varios xiquets comparteixen el mateix de tal forma que quan realitzen les activitats i estudien el que se’ls proposa ho comenten en xicotet grup, de tal forma que l’aprenentatge podem dir que es crea a partir de les interaccions entre ells.



Per tant Sugatra Mitra ens mostra que els materials poden ser una font principal d’aprenentatge per si sols però hem de tindre en compte que també el diàleg i el contrast d’idees és una part fonamental a l’aprenentatge dels xiquets i xiquetes.




Comentarios

Entradas populares