Webqüest



CATEGORIA 1- EDUCACIÓ FÍSICA 

Resultado de imagen de juegos de toda la vidaLa webqüest analitzada en primer lloc es trova dins de la categoria d'educació física. Es tracta d'una web en què es pretén principalment recuperar els jocs de tota la vida. 

Parlem d´una webquest realitzada a Mataró, Catalunya, i més en concret menciona la Plaça de la Vila, lloc de jocs en el centre del poble, en el que ja no hi ha el moviment que hi havia antany. 


És un treball amb respostes obertes a tot tipus d'opinions i explicacions, en el que volen aconseguir reunir la gent en el centre del poble per a realitzar un joc concret.
Aquest joc és triat per mitjà d'una sèrie d'entrevistes a diferents persones, centrant-se en una franja d'edat, en el que es pregunta sobre el coneixement de diferents jocs trets d'internet i una breu explicació sobre com jugaven. 
Aquest tipus de webs, ens mostra un tipus d'activitats estructurades i guiades proporcionant una tasca molt ben definida de resposta oberta. Els xiquets i xiquetes s'apropien, interpreten i trauen el màxim partit a tota la informació que les persones del seu mateix poble els compartixen. 

Una vegada realitzades les diferents entrevistes, consta de contrastar estes respostes arribant a una conclusió sobre els típics jocs de l'època i la seua forma de jugar. D'esta manera poder realitzar un dia d'Adiada en la plaça del poble.

Es tracta d'un recurs diferent en què els xiquets són els que construïxen el seu propi coneixement a través de la plataforma d'internet, enfocat a la investigació, a més potenciant el pensament critic, la creativitat, etc,. bé siga de forma individual o per grups.

Podem trobar aquesta webqüest al següent enllaç:
https://sites.google.com/a/xtec.cat/fem-un-joc/ 


CATEGORÍA 2- TEMES TRANSVERSALS- PROJECTE IMPLICA'T

                 

La segona webqüest analitzada és una activitat dins del projecte "Implica't+ a la terra", Un projecte, nascut a Lleida, on hi treballen de manera altruista 40 docents d'arreu de Catalunya. S'adreça a l'alumnat d'educació infantil, primària i ESO i conté activitats de sensibilització, difusió i d'ajuda. Els seus objectius són elaborar materials didàctics per treballar els valors, la solidaritat i els principis de la Carta de la Terra a les aules i també crear una xarxa d'Escoles Solidàries.

En primer lloc, el tema que tracta és interessant, ja que es situa dintre de l'àmbit de coneixements transversals, per tant, sembla interessant tractar-lo des d'aquest tipus de material educatiu, el qual a primera vista sembla interessant i motivador per als alumnes i en general per a tot tipus de participants.

Però, cal preguntar-se el format d'aquest webqüest per saber si segueix una estructura tancada i fonamentada amb els materials clàssics, com és el llibre de text.

Doncs, si ens fixem en l'objectiu d'aquesta webqüest, com ja s'ha explicat abans, pretén fer materials didàctics, on els alumnes poden escollir dintre d'aquesta temàtica general de la sostenibilitat el tema que els resulte més motivador i interessant estudiar. 

Aleshores, a l'apartat de tasques, podem fixar-nos en què tot i que els passos a seguir per a realitzar el treball estan establerts de manera ordenada i fixa, sòls defineixen el que cal fer, i el contingut dels mateixos és obert, donant pas a la creativitat i la imaginació. La tasca, es diferencia en gran manera de l'estructura dels llibres d'ensenyament tradicionals, en part perquè no es limita a establir preguntes de resposta tancada, sinó que fomenta la investigació. 

A més a més, esta webqüests'interessa per aspecte del dia a dia que ens afecten a tots, com és la sostenibilitat del planeta i pretén que la didàctica i el treball es desenvolupe en grups, la qual cosa afavoreix la cooperació. D'altra banda, el treball d'aquesta webqüest permet que els coneixements que els alumnes vagen a tractar no sòls es queden en l'espai de l'alumnat-professor, sinó també que es difonguen a més gent, fora de l'àmbit escolar bé mitjançant el material visual que han de realitzar o bé preguntant en diferents llocs i persones per a investigar sobre el tema que estan tractant.

El següent enllaç pertany a aquesta webqüest: 
http://www.xtec.cat/~mlluelle/carta/index.html

CATEGORÍA 3- ACOLLIDA/MULTICULTURALITAT/DIVERSITAT

Aquesta webqüest té com a principal objectiu que l’alumnat de secundària, puga conéixer les característiques dels xiquets i xiquetes amb Asperger, de tal forma que s’afavorisca la seua inclusió. A més a més també té objectius específics, com l’ús de les noves tecnologies o el treball cooperatiu en grups reduïts de quatre persones.
Pel que fa a les activitats veiem que són de reflexionar, compartir opinions i debatre a partir de textos o vídeos, també de creació per exemple d’un power point per tal d’exposar les conclusions a les quals cada grup ha arribat. Per altra banda veiem que l’avaluació, és a partir d’una rúbrica presentada inicialment als alumnes, de tal forma que puguen saber que se’ls avalua.
Per tant veiem que aquesta webqüest permet que els alumnes, per una banda investiguen sobre el síndrome d'Asperger i per altra, que puguen ser el centre de l'aprenentatge creant les seues pròpies reflexions i amb la resta del grup a partir dels materials proposats, a més a més els materials mencionats estan complets i resulten atractius per als estudiants, ja que en la seua majoria són vídeos explicatius. Pel que fa a les tasques que han de presentar, com ja hem comentat foementen l'ús de les noves tecnologies així com el treball en equip.
Aquesta webqüest podem trobarla a: 
https://sites.google.com/site/elmeuamicambasperger/Introduccio



Comentarios

Entradas populares