Blog extra: Freinet ``el texto libre, una herramienta para el aprendizaje creativo´´




 ``EL TEXT LLIURE, UNA FERRAMENTA PER A L´APRENETATGE CREATIU´´

En la següent activitat, presentarem un text elaborat per Celestin Freinet, pedagog francés. Freinet va ser un impulsor de mètodes de renovació pedagògica dins del marc anomenat com ``la escola nueva´´. Esta renovació escolar, té com a objectiu una relació entre l'escola i els contextos socials, familiars i polítics. Inspirat en les directrius del materialisme escolar, Freinet proposa noves tècniques d'aprenentatge.

Resultado de imagen de freinet, el text lliureEl següent articule, cridat ``el text lliure, una ferramenta per a l'aprenentatge creativo´´ de Freinet, exposa una breu i concisa descripció del text lliure. Una tècnica empleada des de sempre i fins a dia de hui dins de l'aula, una tècnica emmarcada i defesa per la pedagogia de Freinet. 

Es tracta per tant, d'una ferramenta basada davall uns principis i unes qüestions bàsiques, basades en les actualitzacions educatives. A pesar d'açò, també és necessari un compromís po r part dels professionals que treballen amb estos.

Freinet recalca la importància del text lliure com una tècnica fonamental empleada en l'ensenyança i l'aprenentatge de la Llengua, perquè no sols en l'àmbit comprensiu i expressiu, sinó també en l'àmbit oral. 

Com a principi fonamental d'esta tècnica i bé hem mencionat anteriorment, destaca la lliure expressió, fonament essencial per a dur a terme estos textos, a més, cal recalcar els beneficis que suposa esta tècnica per al desenrotllament de la creativitat en els xiquets i xiquetes segons menciona Celestin Freinet.

La cooperació, autonomia o la vinculació amb l'entorn i la realitat més pròxima als xiquets, són principis reflectits en la creació d'estos, els quals es troben plasmats en la pedagogia de Freinet. 

Com forma de conclusió destacaria l'objecte bàsic que incita els xiquets i xiquetes a la construcció dels seus aprenentatges, els quals són els seus propis interessos i motivacions. A més, no sols duen a terme esta pràctica dins de les aules, perquè posen en practiques els seus processos d'ensenyança i aprenentatge tant dins com fora de les aules.





Comentarios

Entradas populares