La Biblioteca d'activitats JClic

Al post d'avui treballarem l'anàlisi de la web comentada a classe, "La web JClic". Com podem veure a la web, mitjançant l'accés a l'enllaç de més avall, ens ofereix també, com la "webqüest" un recurs per a treballar continguts acadèmics que normalment es treballen a l'escola des d'un altre mitjà.





Com a aspecte general d'aquesta pàgina, recordem, anomenada "JClic", tenim la possible elecció de filtre per trobar activitats de les diferents branques temàtiques formals establides a l'escola, però també la possibilitat d'escollir llenguatge, incloent-hi el català, així com l'autor i el nivell educatiu.



Com a inconvenient trobem que la quantitat numèrica d'activitats que ofereix, ja que tot i que no és una quantitat escassa, podem afirmar que la "Webqüest" té un nombre major. A més a més, per al nivell educatiu de batxiller, la quantitat d'activitats es redueix notablement.

Ara bé, endinsant-nos en una activitat concreta, escollida per la temàtica musical, idioma català, i nivell educatiu secundària, analitzem una de les activitats, anomenada "El rock".

El plantejament de l'activitat sembla interessant, ja que per tractar-se d'un tema musical ¡, ofereix la possibilitat d'escolar música rock i aprendre al mateix temps coneixements. Per altra banda, tot que una part de les activitats semblen divertides i d'interés perquè permeten a l'alumne treballar al seu ritme sense pressions, cal tenir en compte que les respostes que presenta són tancades, cosa que ens demostra que la metodologia de treball s'allunya poc de la metodologia tradicional utilitzada a l'escola. 



D'altra banda, veiem altres tipus d'activitats creades de forma diferent i adaptada a primària, idioma català, com pot ser la d'energies renovables.

En primer lloc el que crida l'atenció d'aquest Jclick és que cada activitat no sols té les instruccions escrites a la pantalla sinó que a més hi ha un àudio que llig el que posa, per tant suposa que aquest recurs siga més accessible i dinàmic per als xiquets més menuts que per exemple l'anterior i fins i tot de més convencionals com el llibre de text.

Quant a les activitats, es basa en 6 energies renovables on els alumnes poden anar elegint quina els interessa i anar fent les activitats proposades. Veiem que dins de cada energia, les activitats comencen amb un puzle per trobar el nom de l'energia renovable, després la definició i finalment unes columnes per classificar els avantatges i inconvenients de la mateixa energia. És per açò que veiem que aquest Jclick també segueix una metodologia tancada en la qual les activitats no estan dissenyades per crear una reflexió sinó per conéixer la informació de manera objectiva i superficial.

Per tant la conclusió que hem tret d'aquest recurs és que per una part, resulta interessant per als alumnes, ja que fan ús de les noves tecnologies i són ells mateixos els que van realitzant les activitats de forma autònoma, però per altra banda, aquesta metodologia que pareix més innovadora, pel que fa a l'aprenentatge de l'alumnat, no fomenta la reflexió i el pensament crític sinó que es pareix més a les activitats tancades dels llibres de text tradicionals.

Comentarios

Entradas populares