La Biblioteca d'activitats JClic
Al post d'avui treballarem l'anàlisi de la web comentada a classe, "La web JClic". Com podem veure a la web, mitjançant l'accés a l'enllaç de més avall, ens ofereix també, com la "webqüest" un recurs per a treballar continguts acadèmics que normalment es treballen a l'escola des d'un altre mitjà.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhaRmgJkqKfCUfVBKIltXZA4xGDOOdZHqg6od6HFWnHJZJNLQFfRq1bszKlve2q5i26uJ1zZoNPJg9b22aQiK6PHifn5uHVB-vCZ1XrDK0op2xXuAEBD2ijfqTTyowY42zXrzncOYKZ5uEw/s320/Captura+de+pantalla+2019-11-08+a+las+9.48.45.png)
Com a aspecte general d'aquesta pàgina, recordem, anomenada "JClic", tenim la possible elecció de filtre per trobar activitats de les diferents branques temàtiques formals establides a l'escola, però també la possibilitat d'escollir llenguatge, incloent-hi el català, així com l'autor i el nivell educatiu.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjnIzaS7WJEKw9blmIH_qyX_Mw71PUsI1_qbu7ocqdGXVI-k82fhtNSscYxT5VEBjDceUM8TP3iXFDncObOSFUEBZI9o8q83EPMuBQ-ZjrXubD7WhhouhIsAbi9SBwsgcPzzTpsn9nKBxpu/s1600/Captura+de+pantalla+2019-11-08+a+las+9.48.39.png)
Com a inconvenient trobem que la quantitat numèrica d'activitats que ofereix, ja que tot i que no és una quantitat escassa, podem afirmar que la "Webqüest" té un nombre major. A més a més, per al nivell educatiu de batxiller, la quantitat d'activitats es redueix notablement.
Ara bé, endinsant-nos en una activitat concreta, escollida per la temàtica musical, idioma català, i nivell educatiu secundària, analitzem una de les activitats, anomenada "El rock".
El plantejament de l'activitat sembla interessant, ja que per tractar-se d'un tema musical ¡, ofereix la possibilitat d'escolar música rock i aprendre al mateix temps coneixements. Per altra banda, tot que una part de les activitats semblen divertides i d'interés perquè permeten a l'alumne treballar al seu ritme sense pressions, cal tenir en compte que les respostes que presenta són tancades, cosa que ens demostra que la metodologia de treball s'allunya poc de la metodologia tradicional utilitzada a l'escola.
D'altra banda, veiem altres tipus d'activitats
creades de forma diferent i adaptada a primària, idioma català, com pot ser la d'energies renovables.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjIjPu_rFaSSpm0Xlloo7foXWLbGof-WeoU4HOkvAj9UmtwmtgD34CNoMx3OflyMxtwfCPgeS0jEUIB3J7ga7LX-ErfgCMC7DCCsTdMqXzqCodpnckwHVNZx1w6ICNMidyqfN83nGj2a9M/s320/jclick.png)
Quant a les activitats, es basa en 6 energies
renovables on els alumnes poden anar elegint quina els interessa i anar fent
les activitats proposades. Veiem que dins de cada energia, les activitats
comencen amb un puzle per trobar el nom de l'energia renovable, després la
definició i finalment unes columnes per classificar els avantatges i
inconvenients de la mateixa energia. És per açò que veiem que aquest Jclick
també segueix una metodologia tancada en la qual les activitats no estan
dissenyades per crear una reflexió sinó per conéixer la informació de manera
objectiva i superficial.
Per tant la conclusió que hem tret d'aquest
recurs és que per una part, resulta interessant per als alumnes, ja que fan ús
de les noves tecnologies i són ells mateixos els que van realitzant les
activitats de forma autònoma, però per altra banda, aquesta metodologia que
pareix més innovadora, pel que fa a l'aprenentatge de l'alumnat, no fomenta la
reflexió i el pensament crític sinó que es pareix més a les activitats tancades
dels llibres de text tradicionals.
Comentarios
Publicar un comentario