Llibres de text vs tablets


Un dels dilemes que existeix hui en dia és plantejar-se si la substitució del llibre de text per les tablets és una bona idea, o pel contrari tindria més inconvenients.

Com tothom sap, des de no fa més d'uns 10 anys les tablets han sorgit com aparell complementari al mòbil i a l'ordinador, podrien considerar-se com una mena de mescla entre els dos, puguen fent-la servir per a una quantitat immensa d'usos.

El dilema al voltant de l'escola, ha pres consciència durant els últims anys, ja que la tablet s'ha plantejat com a possible solució a alguns dels inconvenients que presenten els llibres, com ara bé els mals d'esquena pel pes que suposa per als xiquets dur llibres a les motxilles o la rapidesa amb la qual els llibres s'haurien de canviar perquè estigueren sempre actualitzats pel que fa a nova informació o informació canviant.

Tot i que per a plantejar-se un nou material educatiu, cal tenir com a base o justificació del mateix, que este servirà per a millor el procés i el resultat educatiu dels estudiants. Però és clar que per a això primer hauríem de concretar què entenem per una bona ensenyança. En aquest blog no anem a dedicar-nos a parlar del que ens sembla una bona ensenyança, ja que ja ho hem parlat en altres, citant a Javier Onrubia, Jaume Martínez Bonafé, etc.

Per això, en aquesta entrada, i després de treballar el llibre del text, adquirint consciència de totes les crítiques fonamentades estudiades al llarg del curs, pensem que és interessant fer una llista breu amb les avantatges i les desavantatges de la utilització de la tablet des del sistema educatiu reglat.

Avantatges:

a) La motivació de l'alumnat

b) Millorar el tracte a la diversitat. Els mètodes d'ensenyança poden ser més personalitzats.

c) Es pot controlar millor l'entrega de tasques

d)L'alumnat no és receptor sinó creador

e) La informació pot ser interactiva

f)La informació pot ser consultada en qualsevol moment

g)L'alumnat a més d'aprendre, està al dia dels avanços tecnològics

h) Ajuda a participar a l'alumnat

i) Es podrien compara diverses respostes i corregir els errors amb gran immediates


Advertències:

a)L'ús de l'aprenentatge mòbil no ha de ser vist com un canvi pel canvi mateix

b)L'aprenentatge mòbil no ha de ser vist com una moda passatgera

c) El públic objectiu ha d'estar familiaritzat amb els dispositius i tenir amb ells una relació integrada

d) No podem repetir velles formes en una innovadora

e) El desenvolupament de la solució sempre ha de donar prioritat a les persones, els seus estils d'aprenentatge i els objectius.


Desavantatges tecnològiques:

a) Mida de la pantalla

b) Dependència de les infraestructures tecnològiques dels proveedors

c) La bateria

e) La connectivitat

f)L'almacenament d'informació

g) Innovació tecnològica dels dispositius




Comentarios

Entradas populares