Anàlisi del quadern “La Taronja”


Aquest llibre que analitzarem està creat pels Centres de Professors Comarcals i la Conselleria d'Agricultura i Pesca amb la finalitat com s'indica a la mateixa introducció d'arrimar el mateix medi als xiquets i xiquetes a més a més de la seua cultura.

El llibre s'estructura en fitxes d'activitats, concretament 11, dins d'estes veiem les activitats corresponents als continguts sobre tot el procés que hi ha  des de que es planta un taronger fins que arriba una taronja a la nostra taula. Podem veure que aquestes activitats, a diferència de les analitzades al blog anterior del llibre de text de l’editorial SM, son activitats d’investigació i a més a més al propi context, es a dir, si s’està aprenent les parts que te una planta es proposa una activitat per eixir al camp i veureu directament per després prendre notes.
A més a més al llibre hi ha una part específica sobre metodologia, enfocada als professors, on s’indica expressament que la metodologia ha de ser activa i els xiquets i xiquetes han de prendre una actitud investigadora a més de crítica amb les dades que han obtingut.
Es per tant que la metodologia d’aquest quadernet, ja no es una metodologia estructurada i tancada com la del llibre que vam analitzar anteriorment, si no que permet que l’alumnat puga tindre un paper actiu en el seu aprenentatge, a més de contextualitzat de tal forma que pot conèixer el context que l’envolta com es l’industria de la taronja tant present en la Comunitat Valenciana. 
Per altra banda, per al professorat pot resultar una ferramenta per transmetre no sols els continguts relacionats amb la taronja, si no que a més a més, ha d’introduir matèries transversals com pot ser per exemple les matemàtiques quan es fa l’activitat de la recepta de cuina amb taronges, plàstica fent activitats creatives amb el que es pot recollir del camp, etc.


Per tot açò, aquest quadern, a primera vista pot parèixer un llibre de text estructurat i tancat , però podem veure que les activitats que es proposen permeten una metodologia activa dins l’aula i sobretot contextualitzada a la cultura valenciana. Finalment, veiem que actualment el professorat no sol optar per aquest tipus de materials si no que la gran majoria opten per un llibre de text de les editorials més conegudes.


Comentarios

Entradas populares